2018

tammikuuta 03, 2018



Minulle vuoden vaihtuminen merkitsee hetkeä, jolloin pysähdyn miettimään elämääni – omia unelmia, tavoitteita ja haaveita. Sitä, millainen ihminen haluan olla. En usko uudenvuodenlupauksiin, sillä lupaus on liian voimakas sana. Sen sijaan uskon uudenvuodentavoitteisiin.

Tavoitteet ovat siitä upeita, että ne tekevät elämän merkitykselliseksi: luovat jatkumon päivästä, viikosta ja vuodesta toiseen. Ennen kaikkea tavoitteet toimivat valtavana voimavarana, jotka muistuttavat meitä siitä, mitä haluamme elämältä.

Kaikki tavoitteeni vuodella 2018 liittyvät asioihin mistä nautin. Koska elämme vain kerran, en halua tuhlata elämääni tekemällä asioita, jotka koen vastenmielisiksi tai ikäviksi. Toki aina välillä on hyvä – ja välttämätöntä – hypätä omalle epämukavuusalueelle, mutta se on asia erikseen. Vuonna 2018 aion...


...raivata kalenterista aikaa rentoutumiselle
Koko syksy on mennyt suorittaen juosten paikasta toiseen, enkä rehellisesti muista, että olisin rentoutunut kunnolla kertaakaan syksyn aikana. Kotona vietetyt hitaat aamut ovat kuitenkin parasta, joten niihin panostan jatkossa.


...laittaa ruokaa useammin
Rakastan ruoanlaittoa, ja se onkin minulle loistava tapa rentoutua. Syksyn kiireiden takia keittiössä – tai ylipäätään kotona – oleminen on jäänyt minimiin. Pahimmillaan olen elänyt viikkoja pelkällä kahvila- tai valmisruoalla. Apua.


...säästää rahaa
Tavoitteena on laittaa aina parisataa euroa kuussa säästöön, joka on jo melko kiva summa vuoden lopussa.


...venytellä
Viimeksi tällä viikolla kroppa muistutti siitä, että venyttelyn skippaaminen ei kannata: heräsin yöllä lihassärkyyn ja jouduin venyttelemään keskellä yötä, ennen kuin pystyin taas nukkumaan.


...juosta puolimatatonin
Asetin jo kaksi vuotta sitten tavoitteen itselleni: juokse puolimaraton vuonna 2018. Tällä hetkellä en ehkä uskaltaisi juosta matkaa, mutta jo puolessa vuodessa kunto kehittyy huimasti.


...panostaa nukkumiseen
Tämän aloitinkin jo sykyllä, kun huomasin, että ajatus ei kulje eivätkä silmät pysy auki kuuden tunnin yöunilla.

...kokeilla 100 eri urheilulajia
Hieman hardcore tavoite, mutta se on jo hyvällä mallilla!


Halein, Iisa

You Might Also Like

0 kommenttia

Pinterest

Bloglovin'

Follow